Żelazo w zdrowej diecie: jakie produkty będą jego najlepszym źródłem?

Jest jednym z tych minerałów, bez których nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować. Dieta, w której produkty zawierające żelazo pojawiają się zbyt rzadko, będzie miała dla nas wiele poważnych konsekwencji. Jakich? Wiadomo, że niedobory żelaza to przede wszystkim problemy związane z ogólnym stanem zdrowia.

Osoba, która ma problemy z niedoborem żelaza, czuje się osłabiona i zmęczona – bez wyraźnych przyczyn. Żelazo ma też ogromny wpływ na naszą krew, a jego niedobory są jedną z głównych przyczyn anemii. Co robić, by uchronić się przed takimi problemami? Najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie w porę takich zmian w swym menu, aby produkty zawierające większe ilości żelaza pojawiały się w nim dość często. Jakie artykuły spożywcze są uznawane za najlepsze źródła żelaza?

Jeśli chcemy uniknąć problemów związanych z niedoborem żelaza, nasza dieta musi uwzględnić obecność takich produktów, jak wątróbka. Jest to jedno z najlepszych źródeł żelaza, zatem warto regularnie po nią sięgać. Dobrymi źródłami żelaza są też indyki i kurczaki, którym mięso zajmuje ważne miejsce w zdrowej diecie. Ciemnozielone warzywa stanowią kolejną grupę produktów, w których żelazo pojawia się w większych ilościach i po które warto sięgać z myślą o utrzymaniu swego zdrowia w dobrym stanie.

By żelazo lepiej się wchłaniało, warto dodać do menu pietruszkę, a dokładniej – natkę pietruszki. I ona dostarczy nam sporo tego składnika mineralnego, a jednocześnie sprawi, że nasz organizm szybciej i skuteczniej wchłonie żelazo dostarczane do organizmu wraz z pożywieniem. Żelazo można też znaleźć w soku z suszonych śliwek. Ten napój, podobnie jak natka pietruszki, ułatwia wchłanianie żelaza i zmniejsza ryzyko pojawienia się jego niedoborów.

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *